JestemDzieckiem.pl
Ilość: 0 

0
Powrót do formy po narodzinach dziecka

Dodano: 2010-10-06
Odżywiając się zdrowo (z racji maleństwa w brzuchu przyszłej mamy) podczas ciąży, brzemienna kobieta w imię dobra dziecka podporządkowuje się reżimowi żywieniowemu. Z faktu upływających kolejnych miesięcy stara się dbać o swoją kondycję psychofizyczną. Grad hormonów jaki ją spotyka, przywodzi na myśl obrazy iście męczeńskie. Ale szczęśliwe. Bezsprzecznie.

  
Na tym nie koniec. Warto nadmienić, że to co było do czasu ciąży – tuż po niej określić można imieniem maskotki z pewnej reklamy, a mianowicie – Pikusiem. Dotychczasowe zmaganie się ze zmianami samopoczucia fizycznego i nastrojowego – "ze sobą" ogólnie rzecz biorąc, "wzbogacone" zostaje o opiekę nad nowym członkiem rodziny. Po zorganizowaniu świata maluszka niedawno powitego na świat, co począć ze śladem kilkumiesięcznej ciąży pozostawionym na ciele młodej mamusi?


Zaopiekuj się mną
Powrót do dawnej sylwetki uwarunkowany jest genetycznie, zatem nie da się przewidzieć, jaki czas zaowocuje nagrodzeniem wysiłków mających na celu schudnięcie, poprawę samopoczucia i przyrostu sił witalnych.
Ale – zacznij od wypoczynku. Ciąża, poród były dla Ciebie bardzo wytężającymi chwilami, a kolejne wyzwania rodzicielskie przed Tobą zapowiadają jeszcze inne przeżycia, zatem korzystaj z każdej okazji do regeneracji swego organizmu. Powierz Twemu partnerowi więcej niż dotychczas obowiązków odciążających Ciebie lub komuś z rodziny. Odpręż się, odsuwając od siebie myśli o intensywnym tempie życia, masie obowiązków i tonie nerwów. Nie na to teraz pora, nie dziś... Podczas troski o swe dziecko, zadbaj o swoją – na powrót – atrakcyjność. Samopoczucie niech poprawią Ci spacery, wizyta u kosmetyczki lub w galerii (coś w sam raz dla pięknej mamy...), a wszelkie dolegliwości wynikłe z okresu ciąży najlepiej zleć specjalistom. Gdy stosowałaś kremy na rozstępy już w trakcie ciąży – tym lepiej dla skutecznego zredukowania tych pozostałości. Nie myśl jeszcze o drakońskich dietach – jedz zdrowo, zróżnicowanie i nie obficie. Po kilku tygodniach zaczniesz pracę nad zbędnymi kilogramami, nie odpuszczając cellulitowi w wyścigu po jędrną skórę.


Sprawy wielkiej wagi
Nie forsuj swych mięśni nazbyt intensywnie w wolnym czasie, one nie są na to gotowe – lekka gimnastyka zawsze utrzymuje Cię w dobrej formie, co jest wskazane w pierwszych miesiącach poporodowych (nie odkładaj tego na później). Kluby fitness, siłownie z zajęciami dla młodych mam, filmy DVD z aerobikiem, joga, pilates, Tai Chi – to popularne środki zaradcze, podobnie jak ten najbardziej przyjemny – długie spacery z dzieckiem w wózku. Od ćwiczeń oddechu, dłoni, piersi, brzucha, miednicy i dna macicy zaczynasz rywalizację z (nieznaczną nieprawdaż?) grubszą częścią siebie. Nie intensyfikuj przeciążeń – możesz w ten sposób osłabić układ odpornościowy. Ten pojedynek (wierzymy, że prędko zwycięski!) toczyć będziesz w międzyczasie diety.
Przed wszystkim: Twój wróg to puste kalorie – smaczne i rozpływające się w ustach pokarmy. Nie zapominaj o dużej ilości wody, owocach, warzywach, ogólnie o urozmaicaniu menu w rozważnych porcjach – nie dopuść byś głodziła się, szczególnie w czasie karmienia piersią! Drakońskie diety nie są wskazane, bo tak naprawdę nie redukujesz przez nie tłuszczu, odwadniasz się, a organizm nawet drobne partie jedzenia potrafi solidnie odłożyć w ciele. Przy regulowaniu polityki żywieniowej bądź niezwykle konsekwentna. To proces długofalowy, pamiętaj że po okresie 9 miesięcy ciąży, 50 tygodniach jedzeniowych przyzwyczajeń (wilczego apetytu), organizm może dopraszać się o więcej, tuż po zakończeniu diety.


Zważ na cierpliwość
Nie od razu Rzym zbudowano. Tak też musisz uzbroić się w cierpliwość, nie tygodniową, ale miesięczną w zapanowaniu nad swym metabolizmem i skutkami zmian zewnętrznych, a jesteś na nie szczególnie wyczulona. Wierzymy, że podczas walki z kaloriami, jak i po jej zwycięskim dla Ciebie rezultacie zawsze będzie gościł uśmiech na Twej twarzy i nieprzebrany optymizm (nie daj się "baby blues"!). Wszak wciąż pozostajesz piękną mamą Twego ślicznego dziecka!

Błażej Polcyn

Komentarze

ilość komentarzy: 0

Facebook:  

Temat:     

Treśc komentarza:  

Przepisz kod z obrazka: Captcha Podpis:     

Ten artykuł nie został jeszcze skomentowany.