JestemDzieckiem.pl
Ilość: 0 

0
Zmiany w diecie

Dodano: 2010-08-03
Twoja dieta w drugim trymestrze ciąży nie powinna się różnić od tej z pierwszego. W początkowych tygodniach w utrzymaniu prawidłowej diety dostarczającej Tobie i dziecku odpowiednich wartości odżywczych, przeszkadzały nudności i zmęczenie.



Teraz mogą Cię rozpraszać zachcianki, które niekoniecznie będą zgodne ze wskazaniami pożytecznej diety. Pamiętasz o poradach dotyczących "oszukiwania” apetytu? Teraz tym bardziej powinnaś ich przestrzegać. Spróbuj samodzielnie przyrządzać te smakołyki, na jakie masz ochotę używając mniejszych ilości tłuszczu bądź cukru niż czyni się to w restauracjach.
         
Nie powinnaś wyrzucać sobie drobnych przewinień przeciw zdrowemu żywieniu, jednak staraj się nie przyzwyczajać do tego sposobu zaspokajania apetytu. Przygotuj smakołyki według przepisów opartych na płatkach owsianych, mleku i miodzie.
         
Aby zapanować nad niechcianym łaknieniem, jedz często małe posiłki. Pamiętasz, aby jeść trzy duże dania i dwie przekąski, albo pięć małych posiłków? Ta prosta technika pomoże Ci w utrzymaniu kubków smakowych na wodzy. Gdy będziesz najedzona, nie  skusisz się na smakołyki, a przynajmniej znajdziesz w sobie siłę, by się im oprzeć. Poproś koleżanki i kolegów w pracy, aby w miarę możliwość nie przynosili ze sobą tego, na co masz wilczy apetyt – zagroź, że mogą nie zobaczyć swojego drugiego śniadania.
         
Nie zapominaj o piciu wody, pomoże w wydalaniu zbędnych produktów przemiany materii, w powrocie do normalnego stanu fizycznego i psychicznego po wyczerpującym pierwszym trymestrze, a także da możliwość sprawnego powrotu do pięknej sylwetki po porodzie.

Komentarze

ilość komentarzy: 0

Facebook:  

Temat:     

Treśc komentarza:  

Przepisz kod z obrazka: Captcha Podpis:     

Ten artykuł nie został jeszcze skomentowany.