JestemDzieckiem.pl
Ilość: 0 

0
Zanim zacznie łamać w krzyżu – o bólach kręgosłupa i zaletach nosidełka biodrowego Hipseat

Dodano: 2011-11-03
Zaawansowana ciąża i pierwsze lata rodzicielstwa to nie lada wyzwanie dla kręgosłupów rodziców, w szczególności dla kręgosłupa matki. Narażony na dźwiganie dodatkowego ciężaru, który wcześniej był mu obcy, dotkliwie przypomina o sobie i zmusza do zatroszczenia się o niego.

Noszenie dziecka wynika nie tylko z konieczności – przenoszenie z łóżeczka do wanienki, na matę edukacyjną, do wózka, aby nakarmić – ale także by przytulić, wyrazić miłość czy zaspokoić tak ważną dla dziecka potrzebę bliskości. Część kobiet skupia się wyłącznie na dziecku i bagatelizuje problem, co skutkuje poważnymi powikłaniami. Wystarczy wejść na pierwsze lepsze forum dla rodziców lub dotyczące zdrowia, by poczytać historie mam, które nie przywiązując wagi do problemu uznały, że "jakoś to będzie" i do lekarza zgłosiły się, gdy było już za późno. Ból stał się tak dotkliwy, że rankiem nie mogły wstać z łóżka, a gdy w końcu wylądowały u lekarza, ten kategorycznie zakazał im noszenia ciężarów, w tym dziecka.

Tymczasem wcale nie trzeba cierpieć. Środki przeciwbólowe oczywiście nie rozwiążą problemu. Po pierwsze należy dowiedzieć się zawczasu więcej na temat noszenia dziecka i tego jak uniknąć bólu. Potęgować go mogą tak pozornie błahe sprawy, jak nieprawidłowa pozycja podczas karmienia i kąpania dziecka lub nieodpowiednie poukładanie akcesoriów dziecięcych w taki sposób, że trzeba się po nie często schylać. Po drugie wykonywanie ćwiczeń i masaży czy wyjścia na basen lub inne formy ruchu powinny być stosowane profilaktycznie. Każda świadoma mama powinna wybrać się na fitness dla kobiet w okresie połogu, który pozwoli im sprawnie wrócić do formy. Tłumaczenie, że nie mamy czasu, bo przy dziecku trzeba dużo zrobić, wyrządzi więcej szkody niż pożytku. Trzeba znaleźć chwilę dla siebie dla zachowania równowagi fizycznej i psychicznej. Gdy nie będziesz o siebie dbać i rozchorujesz się, kto wtedy zajmie się dzieckiem? A z wiekiem bóle mogą się nasilić i stać się nie do wytrzymania. Jeśli jednak ból pojawi się, należy skonsultować się ze specjalistą, może on bowiem oznaczać poważniejsze schorzenia niż nadwyrężenie.

Ponadto warto zainwestować w odpowiednie nosidełko lub chustę do noszenia dzieci. Dostosowane do naszych potrzeb i możliwości pozwoli uchronić plecy przed bolesnymi dolegliwościami. Świetnym sposobem na odciążenie kręgosłupa, gdy nasza pociecha już trochę podrośnie i skończy około 6 miesięc życia, jest nosidełko biodrowe marki Hipseat. Dzięki temu, że zakładane jest na pas biodrowy, pozwala równomiernie rozłożyć ciężar wokół talii, bioder i miednicy. Założenie nosidełka zajmuje zaledwie kilkanaście sekund, co bez wątpienia stawia nosidełko wysoko nad chustami i sprawdza się przy ruchliwych dzieciach lub gdy się spieszysz. Ponadto noszenie malca z pomocą nosidełka nie wymaga specjalnej nauki i uczestnictwa w szkoleniach. Dziecko jest blisko Ciebie, może się przytulić i czuje się bezpiecznie, a Twój kręgosłup i ręce nie są nadmiernie obciążane. Rąk używasz jedynie, by podtrzymywać dziecko. Gdy jedna ręka zmęczy się, siedzisko możesz przesunać tak, by przytrzymywać pociechę drugą ręką.

Nosidełko daje nie tylko ogromny komfort fizyczny, ale także psychiczny. Podczas wyjść na spacer lub do sklepu, na które nie chcesz zabierać wózka, nie musisz obawiać się, że dziecko zmęczy się i będzie nalegać, by je nieść. A może spędzasz wakacje nad morzem lub mieszkasz w okolicy? Spacer po plaży z małym dzieckiem może być kłopotliwy. Prowadzenie wózka po grzązkim piasku jest trudne, a nosidełko umożliwia dłuższy wyciszający spacer. Kolejnym jego atutem jest to, że zajmuje mało miejsca i niewiele waży, ponieważ siedzisko wykonano z lekkiego tworzywa z poliuretanu, a pas z mocnego poliestru.

Nosidełko jest lepszym wyborem również ze względu na swobodę ruchów, jaką zapewniamy dziecku. W przypadku chust ruchy dziecka są bardziej skrępowane i ograniczone, co może stanowić kłopot, gdy nasza pociecha ma w sobie dużo energii i wszędzie jej pełno. Nosidełko może towarzyszyć zarówno mamie, jak i tacie. Zostało wykonane tak, by osoby o różnej budowie ciała mogły z niego swobodnie korzystać.

Na zakończenie podajemy kilka rad, które może są oczywiste, niemniej warto o nich pamiętać podczas zwykłego dnia. Dotyczą one głównie kobiet w ciąży, ale część z nich jest na tyle uniwersalna, że pozytywnie wpływają na każdego.

  • zmiana pozycji – w ciągu dnia staraj się często zmieniać pozycję, poruszać się i przeciągać się
  • aktywny tryb życia – pozytywnie na ciało wpływają mało obciążające sporty, w tym pływanie
  • wygodny fotel – zaopatrz się w wygodny fotel ze sztywnym, wyprofilowanym oparciem
  • odpowiednie obuwie – warto byś nosiła wygodne buty, najlepiej płaskie lub na niskim obcasie
  • kąpiele w wannie – jeśli nie możesz pływać, mocz się w wannie; pozwoli to zrelaksować się i zmniejszyć napięcie i obciążenie pleców
  • pas podtrzymujący brzuch dla kobiet w ciąży (nie stosuj innego) – jest bardzo przydatny, rozkłada ciężar na wszystkie partie ciała

Komentarze

ilość komentarzy: 0

Facebook:  

Temat:     

Treśc komentarza:  

Przepisz kod z obrazka: Captcha Podpis:     

Ten artykuł nie został jeszcze skomentowany.